صرافی آنلاین سالاریکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همین حالا ثبت نام کنید

راهنمای خرید ارز دیجیتال

نویسنده: خانم شیدا لک کارشناس محتوا | 1402-04-22 راهنمای خرید ارز دیجیتال

راهنمای خرید ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال در دنیای امروز بسیار رونق گرفته است. خرید ارز دیجیتال از صرافی های ایرانی مانند صرافی سالاریکس بسیار آسان است. اما بخش چالش بر انگیز نحوه صحیح انتخاب و روش درست خرید ارز دیجیتال است.

اگر می خواهید سرمایه گذاری موفقی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید، باید در این زمینه آموزش هایی بنید و نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله از صرافی ایرانی سالاریکس نکات مهم برای خرید ارز دیجیتال را برای شما شرح داده ایم.

این مقاله توسط کارشناسان صرافی ایرانی سالاریکس نوشته شده است و نکات مهمی در خصوص خرید ارز دیجیتال را به شما آموزش می دهد. به شما تبریک میگویم، به جای درستی آمده اید.

برخی از این مطالب شاید ساده به نظر برسند و یا چرایی آنها برای شما قابل درک نباشد. توضیح علت رعایت این مطالب از حوصله بحث خارج است و روزها زمان برای درک علت پشت پرده موارد ذکر شده لازم است.

پس بدون توجه به سادگی مطالب و یا اینکه به چه علت باید رعایت شوند، از تجربه دیگران استفاده کرده و خودتان برای کسب تجربه در این بازار هزینه نکنید.

هزینه کسب تجربه در بازار ارزهای دیجیتال بسیار گران تمام می شود و به صورت دلاری است!

بازار کریپتو همانطور که پتانسیل ثروتمند کردن شما را دارد، پتانسیل فقیر کردن شما را نیز دارد. سادگی مطالب این مقاله باعث نشود که نسبت به رعایت آن بی اهمیت باشید. اگر قواعد درست برای خرید ارزهای دیجیتال را رعایت کنیم به راحتی می توانیم سرمایه خود را رشد دهیم.

این نکات طی سالها بررسی و تجربه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بدست آمده و چکیده آن در این مقاله در اختیار شما قرار گرفته است.

مشخص کردن جایگاه خود برای خرید ارز دیجیتال

شما ابتدا باید جایگاه خود را در بازار درک کنید. آیا شما قصد نوسان گیری کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید؟ آیا می خواهید ارزهای دیجیتال را بخرید و به صورت بلند مدت نگهداری ( هولد ) کنید؟

اگر می خواهید با خرید و نگهداری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال کسب سود کنید و در اصطلاح نوسان گیری کنید، باید آموزش های زیادی را در این زمینه پشت سر گذاشته باشید و تجربه ی چندساله در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید.

اما می دانیم که شما به عنوان خواننده این مقاله، یک تحلیلگر حرفه ای نیستید و احتمالا سابقه ی کمی در بازار ارزهای دیجیتال دارید. پس اگر قصد نوسان گیری از بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید قطعا سرمایه خود را از دست می دهید.

شانس و کنجکاوی را در بازار ارزهای دیجیتال فراموش کنید. هر چقدر هم که خوش شانس باشید و بتوانید یک بار با شانس یک ارز دیجیتال خوب را بخرید، در دفعات بعدی که اقدام به سرمایه گذاری می کنید سرمایه شما از بین می رود.

خرید و فروش بدون علم و تجربه در بازارارزهای دیجیتال های مالی قمار است نه سرمایه گذاری …

تا زمانی که به علم تحلیل، ابعاد روانی معامله گری، مدیریت سرمایه و… به صورت حرفه ای تسلط نداشته باشید، شما یک سرمایه گذار بلند مدت ( هولدر ) هستید. یک هولدر که قرار است سرمایه گذاری 6ماهه تا 2ساله دربازار داشته باشد. پس طبق شرایط واقعی تعیین هدف کنید و ذهن و معاملات خود را برنامه ریزی کنید.

 

راهنمای خرید ارز دیجیتال

راهنمای خرید ارز دیجیتال

روند بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال دارای سیکل ها و روند های مختلفی است که هر کدام از آنها ممکن است ماه ها طول بکشد. اگر بازار در سیکل نزولی باشد هرجایی که اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنید بازهم قیمت افت می کند.

سیکل نزولی و یا زمستان کریپتو ممکن است ماه ها طول بکشد.

اگر روند کلی بازار کریپتو صعودی باشد و شما اقدام به خرید ارزهای دیجیتال معتبر کنید، بعد از مدتی وارد سود می شوید.

در انتهای روند صعودی ارزهای دیجیتال در بالاترین سطح رشد قیمتی قرار دارند. در این نقطه بازار بعد از مدتی استراحت و درجا زدن ( رِنج ) شروع به ریزش می کند و سیکل ریزشی شروع می شود.

متاسفانه افراد به خیلی از دلایل، سرمایه خود را در انتهای سیکل صعودی و در واقع ابتدای چرخه نزول وارد بازار می کنند.

این موضوع به صورت بلعکس هم صدق می کند، در انتهای سیکل نزولی بازار برای مدتی استراحت کرده و رنج می زند و بعد از آن سیکل صعودی بازار شروع می شود. شما باید دقیقا در این نقطه سرمایه خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید.

 می توانید با دنبال کردن تحلیلگران مطرح و مطالعه اخبار، متوجه سیکل های بازار ارزهای دیجیتال شوید. با دنبال کردن اخبار و آموزش ها و تحلیل های صرافی سالاریکس به راحتی متوجه وضعیت و اوضاع بازار خواهید شد.

یادمان نرود وقتی که بازار ماهها سبز بوده است وقت فروش است و نه وقت خرید! و دقیقا زمانی که بازار در قرمز ترین حالت خود قرار دارد و ترس بر بازار حاکم شده است وقت مناسبی برای خرید است.

نقطه خرید در سرمایه گذاری بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

روش صحیح خرید ارز دیجیتال

روش صحیح خرید ارز دیجیتال

سبد سرمایه گذاری ارزدیجیتال

هیچ گاه با کل سرمایه خود یک ارز دیجیتال را نخرید.

به جای خرید یک ارزدیجیتال با کل سرمایه، شما باید 5 تا 10 ارز دیجیتال را بخرید و سبد سرمایه داشته باشید.

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پرنوسان است. ممکن است در سیکل های صعودی همه ارزها رشد کنند اما یک ارزدیجیتال رشد نکند. یا قیمت آن افت کند. اگر با کل سرمایه خود یک ارزدیجیتال را بخرید، در صورتی که قیمت آن رشدی نکند و یا افت کند، کل سرمایه شما وارد ضرر می شود و یا دچار خواب سرمایه می شوید.

حال تصور کنید 10 ارزدیجیتال در سبد شما وجود دارد. اگر قیمت دو ارزدیجیتال افت کند و دو ارز دیجیتال دیگر قیمت ثابتی داشته باشند، 6 ارز دیجیتال شما رشد می کند و برآیند کلی سبد شما مثبت می شود.

پس فراموش نکنیم که نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار دهیم!

ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین، اتریوم، بی ان بی، کاردانو، دات، ترون، ریپل، متیک و… در زمان تنظیم این مقاله جزو ارزهای دیجیتال با ریسک کم محسوب می شوند و می توانند 50 درصد سبد سرمایه شما را تشکیل دهند.

می توانید 20 درصد سرمایه خود را به پروژه های پر ریسک اختصاص دهید و 30 درصد مابقی را ارزهای دیجیتال با ریسک متوسط بخرید.

 

#image_title

 

در بازار ارزهای دیجیتال قمار نکنید

شما مجاز به وارد کردن فقط 10درصد کل سرمایه خود به بازار ارزهای دیجیتال هستید. اگر کل دارایی خود را وارد بازار کنید شما سرمایه گذاری نکرده اید بلکه قمار کرده اید. در صورتی که بخت و اقبال با شما همراه باشد و تاس شما بنشیند، زندگی شما از این رو به آن رو می شود و غیر اینصورت کل زندگی شما نابود خواهد شد.

شما قرار است وارد یک سرمایه گذاری بلند مدت شوید، پس فقط پولی را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید که 1 تا 2 سال آینده به آن نیازی نداشته باشید. برای سرمایه ای که وارد بازار ارزهای دیجیتال می کنید نباید هیچ برنامه ریزی کرده باشید.

پولی که قرار است بابت ودیعه خانه، خرید ماشین, جهیزیه و… استفاده شود را هیچگاه نباید وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید.

 

#image_title

انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب

بسیار مهم است که چه ارزها دیجیتالی را قرار است بخرید. با بررسی پروژه های ارزهای دیجیتال و بررسی اهداف آن ها می توانید تا حدودی متوجه ارزش هر کدام از ارزهای دیجیتال شوید.

در صفحه ارزهای دیجیتال صرافی سالاریکس اهداف و پروژه های ارزهای مختلف توضیح داده شده اند.

ارزهای دیجیتال دارای رتبه هستند. معمولا 20 ارز دیجیتال برتر بازار دارای پروژه های جالبی هستند و پتانسیل رشد در آینده را خواهند داشت. رتبه ارزهای دیجیتال در سایت های مختلفی قابل بررسی هستند که مهم ترین آن ها سایت کوین مارکت کپ ( CoinMarketCap ) است. در زیر نام 20 ارز برتر بازار را بر اساس رتبه در تاریخ انتشار این پروژه مشاهده می کنید :

1_ بیتکوین BTC

2_ اتریوم ETH

3_ تتر TETHER ( استیبل کوین )

4_ بی ان بی BNB

5_ یو اس دی سی USDC  ( استیبل کوین )

6_ ریپل XRP

7_ کاردانو ADA

8_ دوج کوین DOGE

9_ سولانا SOL

10 _ لایت کوین LTC

11_ ترون TRX

12_ پالیگان MATIC

13_پولکادات DOT

14_ بیتکوین کش BCH

15_دای DAI ( استیبل کوین )

16_آولانچ AVAX

17_تون کوین TON

18_شیبا اینو SHIN

19_ بایننس یو اس دی  BUSD ( استیبل کوین )

20_ لئو LEO

** استیبل کوین ها، ارز های دیجیتال با قیمت ثابت و معادل یک دلار هستند.

به لطف اینترنت و فضای مجازی پیدا کردن لیستی از ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد اصلا کار سختی نیست. اگر دچار طمع نشوید و در پروژه های بی ارزش و کلاهبرادری وارد نشوید، پیدا کردن ارزهای با ارزش در بازار اصلا کار سختی نیست.

فراموش نکنیم انتخاب ارزهای دیجیتال مستعد رشد فقط 20 درصد در کسب سود ما از بازار ارزهای دیجیتال موثر است. 80درصد باقیمانده رعایت همین نکاتی است که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

 

#image_title

فاد و فومو در بازار ارزهای دیجیتال

به این نکته توجه داشته باشید که همه ما با احساستمان خرید می کنیم. وقتی در انتهای سیکل صعودی بازار هستیم انتشار خبرهای بسیار خوشبینانه و مشاهده سودهای نجومی ارزهایی که رشد زیادی داشته اند احساسات ما را مورد هدف قرار می دهد و باعث می شوند دچار حس جا ماندن از بازار شویم و خرید های غیر متعارف و ورود سرمایه غیر اصولی داشته باشیم.

گاهی ممکن است با کسب سود در یک ارز دیجیتال هیجانی شویم و کل دارایی خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنیم.

هیجانی شدن ما، زمینه را برای قمار در بازار کریپتو فراهم می کند. ممکن است طمع کنیم و در نقطه ای که قرار است از بازار خارج شویم و یا سیو کنیم، عملگرا نباشیم و به قواعد مدیریت سرمایه پایبند نباشیم.

 

#image_title

 

مدیریت سرمایه ارزهای دیجیتال

یکی از موضوعات بسیار مهم برای کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال رعایت مدیریت سرمایه اصولی است. شما باید در خصوص مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال آموزش های لازم را ببینید و برای خودتان یک استراتژی مکتوب داشته باشید.

باید روشی برای ورود سرمایه به بازار، میزان حد ضرر و روش سیو سود داشته باشید. در ادامه اشاره کوچکی برای درک بهتر این موضوع خواهم داشت تا اهمیت آن را درک کنید. اما باید این مورد را به صورت اصولی آموزش ببینید.

 ورود پله ای

شما باید در چند مرحله سرمایه خود را وارد بازار کنید و خرید خود را انجام دهید. مثلا اگر قرار است 2000دلار در بازار سرمایه گذاری کنید ورود به یکباره این سرمایه در بازار درست نیست این سرمایه باید در 3 مرحله وارد بازار شود.

تعیین حد ضرر

برای خودتان حد ضرر در نظر بگیرید، یعنی تعیین کنید که اگر هر کدام از ارزهای دیجیتال شما چه میزان وارد ضرر شد سرمایه خود را از ان خارج می کنید؟ به منظور قطع ضرر و جلو گیری از ضررهای بزرگ حتما باید برای خودتان حد ضرر داشته باشید.

اگر روند یک ارزدیجیتال به هر دلیلی نزولی شود حد ضرر از گسترش ضرر شما جلو گیری میکند. نباید اجازه دهید ضرر شما گسترش پیدا کند و کل سرمایه شما را در بازار درگیر و نابود کند.

به عنوان مثال برای خودتان 10 درصد حد ضرر در نظر بگیرید و اگر ارزی 10 درصد وارد ضرر شد آن را بفروشید و از آن خارج شوید. با این روش سرمایه شما در بازار قفل نمی شود!

در بازار ارزهای دیجیتال فرصت های مناسب و سود ساز زیادی وجود دارد. به هیچ عنوان اجازه ندهید حس نگرانی بابت یک ضرر 10درصدی، باعث شود سرمایه خود را در یک ارزدیجیتال و به امید برگشت قیمت آن نگه دارید. اگر به حد ضرر خود پایبند باشید سرمایه شما از ارز دیجیتالی که وارد روند نزولی شده خارج شده و نقد می شود و می توانید در موقعیت های دیگر وارد سرمایه گذاری های بهتری شوید.

 

#image_title

سیو سود پله ای

سیو سود و خروج سرمایه از بازار هم باید به صورت پله ای انجام گیرد. باید سطوحی را برای سیو سود و خروج سرمایه از ابتدا مشخص کنید و به آن پایبند باشید.

درست است که شما تحلیلگر نیستید اما به صورت دقیق باید تحلیل ها و اخبار بازار را دنبال کنید. از اتفاقاتی که باعث رشد بازار می شوند مطلع باشید، تحلیلگران حرفه ای را در فضای مجازی دنبال کنید.

باید بدانید روند صعودی بازار کریپتو احتمالا تا کجا و تا کی ادامه دارد. قبل از اینکه سرمایه خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید باید بدانید تاکی قرار است سرمایه شما در بازار کریپتو باشد و علت تعیین این زمان چیست؟

بسیاری از افرادی که در بازار کریپتو سرمایه گذاری می کنند، سرمایه آنها وارد سود می شود. اما به دلیل اینکه نقطه ای را برای سیو سود خودشان مشخص نکرده اند در آخر سرمایه آنها وارد ضرر می شود.

اگر با بررسی اخبار و دنبال کردن تحلیل ها مطلع شده اید که بیتکوین قرار است از 25 هزار دلار تا 68 هزار دلار رشد کند، می توانید در سه پله سیو سود و خروج داشته باشید. فاصله بین 25k تا 68K را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و با رسیدن قیمت بیت کوین به هر کدام از این پله یک سوم سرمایه خود را خارج کنید.

شاید بیتکوین در لیست رمز ارزهای شما وجود نداشته باشد اما به دلیل اینکه همه ارزهای دیجیتال با بیتکوین همبستگی دارند و بیتکوین در اصطلاح لیدر بازار ارزهای دیجیتال است می توانید از قیمت آن به عنوان مبنا استفاده کنید.

راه حل حرفه ای تر این است که مقاومت های بلند مدت بیتکوین را مشخص کنید و با رسیدن قیمت به هر کدام از مقاومت ها میزانی سیو سود انجام دهید.

ارزهای دیجیتال نامی آشنا در دنیای امروز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

افزایش حجم خرید تتر در کودتای اخیر روسیه - سالاریکس

[…] روش صحیح سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال […]

جمعه 23 تیر 1402 پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رمز ارز ها در دسترس تر از همیشه

خرید و فروش اتریوم و بیش از 100 رمز ارز دیگر در صرافی سالاریکس

آخرین مطالب

اپلیکیشن صرافی سالاریکس

بازار همراه شماست

دسته بندی ها

پشتیبانی آنلاین سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین

تماس از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

پشتیبانی آنلاین تماس تلفنی