صرافی آنلاین سالاریکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همین حالا ثبت نام کنید

معرفی ارزدیجیتال NEAR

نویسنده: خانم شیدا لک کارشناس محتوا | 1402-04-07 معرفی ارزدیجیتال NEAR

نیر پروتکل ( NEAR Protocol ) نام یک پروژه فعال در دنیای رمز ارزهاست که دارای ارزی دیجیتال به نام نیر ( NEAR ) و بلاکچین اختصاصی مخصوص به خود است. نیر پروتکل در سال 1396 فعالیت خود را در زمینه ماشین لرنینگ که شاخه ای از هوش مصنوعی است آغاز کرد. تیم نیر پروتکل بعد از مدت کوتاهی فعالیت به این نتیجه رسیدند که بهتر است یک بلاکچین مقایس پذیر ایجاد کنند و سرانجام در سال 2020 بلاکچین اختصاصی نیر را لانچ کردند. نیر پروتکل از طریق پیاده سازی مکانیزم شاردینگ در بلاکچین، سعی در سرعت بخشیدن به تراکنش ها دارد و هدف دیگر آن مرتبط کردن بلاکچین های مختلف به یکدیگر است. شاردینگ به معنی تبدیل کردن اطلاعات بلاکچین به واحد های کوچکتر، برای سرعت بخشیدن به تراکنش ها بدون بهم خوردن نظم اصلی است. بلاکچین نیر پروتکل به صورت کد باز ( اوپن سورس ) کد نویسی شده است و می تواند صدها تراکنش را در ثانیه هندل کند. نیر پروتکل با ایجاد نوآوری و ساختار جدید سعی در ارائه خدمات بهتر به کاربران دارد و پروژه های مختلفی را کلید زده است که از بین آنها می توان به پل رنگین کمان ( Rainbow Bridge ) اشاره کرد. پل رنگین کمان، بلاکچین اتریوم را به بلاکچین نیر متصل می کند و از این طریق کاربران می توانند توکن های ERC20 را در بین این دو بلاکچین جابجا کنند.

بنیاد نیر پروتکل ( NEAR Foundation ) در سوئیس قرار دارد و وظیفه آن تامین مالی و نگهداری از بلاکچین نیر است. ارز دیجی تال نیر ( NEAR ) بسیار کاربردی است و دارای پروژه ای جذاب است و می تواند در بلند مدت به عنوان سرمایه گذاری سودآور در نظر گرفته شود. اگر قصد سرمایه گذاری در ارزدیجیتال نیر را دارید، می توانید به راحتی و با کارتهای عضو شتاب این ارز دیجیتال را از صرافی ایرانی سالاریکس بخرید. یکی از کاربردهای این ارز دیجی تال، پرداخت آن بابت کارمزد نقل و انتقال در شبکه نیر است. نکته جالب توجه این است که فقط 30% از رمزارزهای پرداخت شده بابت کارمزد را بنیاد نیر به عنوان درآمد برداشت می کند و 70% درصد باقی مانده سوزانده و برای همیشه از گردش خارج می شوند. در تاریخ تنظیم این مقاله قیمت ارز دیجیتال نیر برابر با 1.5 دلار است و سقف تاریخی آن حدود 20 دلار بوده است. نیر پروتکل از فرآیند اثبات سهام ( Proof of Stake ) استفاده میکند و بنابراین یکی دیگر از کاربردهای این ارز دیجی تال، وثیقه گذاشتن آن برای اعتبار سنجی و انجام تراکنش های شبکه از این طریق به جای ماینرهاست که در ازای آن نیز به کاربران سود پرداخت می شود.

 

ارزهای دیجیتال نامی آشنا در دنیای امروز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

سالاریکس » رشد 12درصدی ارزدیجیتال NEAR در پی انتشار خبر مشارکت با علی بابا

[…] کند. شما می توانید با مطالعه مقاله معرفی ارز دیجیتال  NEAR  با اهداف پروژه این رمزارز آشنا شوید. این ارز دیجی تال […]

چهارشنبه 7 تیر 1402 پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رمز ارز ها در دسترس تر از همیشه

خرید و فروش اتریوم و بیش از 100 رمز ارز دیگر در صرافی سالاریکس

آخرین مطالب

اپلیکیشن صرافی سالاریکس

بازار همراه شماست

دسته بندی ها

پشتیبانی آنلاین سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین

تماس از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

پشتیبانی آنلاین تماس تلفنی