صرافی آنلاین سالاریکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همین حالا ثبت نام کنید

محبوبیت ارزهای دیجیتال

نویسنده: Tsalaact | 1402-04-16 محبوبیت ارزهای دیجیتال

مزایای ارزهای دیجیتال

محبوبیت ارزهای دیجیتال در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و ارزهای دیجیتال طرفدارن زیادی پیدا کرده اند مزایای ارزهای دیجیتال دلیل اصلی این محبوبیت است و باعث شده است که ارزهای دیجیتال سر و صدای زیادی به پا کنند.

کمتر کسی هست که حداقل یکبار نام ارز دیجیتال را نشنیده باشد و همه ما از محبوبیت ارزهای دیجیتال با خبر هستیم. اما شاید همه علت محبوبیت ارزهای دیجیتال و مزایای ارزهای دیجیتال را ندانیم.

علی رغم فراز و نشیب‌ بازار ارز دیجیتال تا به امروز، باز هم شرکت‎‌های قدرتمند و در سطح جهانی، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال با مبلغ کلان میکنند.  شرکت های بزرگ، پول خای خود را به سرعت به ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین، اتریوم و… تبدیل می کنند.

علی رغم تبلیغ ها و خبرهای منفی دنیای کریپتو، باز هم محبیوبیت ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.
سرمایه گذاران بزرگ، پول های بسیار زیاد خود را با اشتیاق وارد بازار ارز دیجیتال می کنند. به نظر شما علت محبوبیت ارزهای دیجیتال و و علت اعتماد به ارزهای دیجیتال چیست؟
در این مقاله کوتاه از طرف صرافی سالاریکس در خصوص مزایای ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

 

رمزنگاری دلیل مهم محبوبیت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال از سالهای بسیار قبل، و قبل از ساخت رمزارز بیتکوین هم وجود داشته اند. به عنوان مثال پرفکت مانی یک سیستم انتقال پول بین المللی یا یک ارز دیجیتال است، که از سالها پیش وجود داشته است.

اما محبوبیت ارزهای دیجیتال این چنینی هیچگاه تا این حد گسترده نبوده است. و این ارزهای دیجیتال نتوانسته مانند ارز دیجیتال بیتکوین و ارز دیجیتال اتریوم و … مورد توجه قرار گیرند. بعد از ساخته شدن بلاکچین، تراکنش ها با شیوه ای خاص رمزنگاری شدند، امنیت آنها افزایش پیدا کرد، و دسته ای از پول های پر طرفدار به نام رمزارز ساخته شد.

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال استفاده از فن آوری رمزنگاری است.

رمز ارزها دسته ای از پول های دیجیتال یا ارزهای دیجیتال هستند که از سیستم نوآورانه و خاص رمزنگاری استفاده می کنند. این سیستم رمزنگاری دارای امنیت بسیار بالایی است. یکی از مهم ترین مزیت های ارزهای دیجیتال امنیت بالای آنهاست.

این سیستم رمزنگاری خارق العاده، در ابتدا توسط ساتوشی ناکاماتو خالق ارز دیجیتال بیتکوین معرفی شد و بعدا گسترش پیدا کرد. سیستمی که باعث جلب اعتماد و مورد توجه قرار گرفتن سرمایه داران سرشناس و افراد پیشرو و حتی بانک های دنیا شده است.

 

استفاده از بلاکچین مهم ترین مزیت ارزهای دیجیتال

بلاکچین یک سیستم زنجیره ای ذخیره اطلاعات دیجیتال است که قبل از خلق و محبوبیت ارز دیجیتال هم وجود داشته است. و از آن استفاده های مختلفی می شده است.

اگر اغراق نکنیم، استفاده از بلاکچین برای رمزنگاری تراکنش ها، آن هم با یک الگوریتم خاصی که نفوذ ناپذیر است، و روش پیاده سازی آن طبق برنامه ای دقیق، در واقع یک ایده ی فرا زمینی بود!

در بلاکچین دستگاه های قدرتمند محاسباتی باید یک مساله ریاضی مربوط به یک بلاک را در زمانی معین حل کنند، تا یک تراکنش انجام شود. جواب مساله به عنوان بخشی از سوال در بلاک بعدی قرار می گیرد.

اگر یک هکر بخواهد یک تراکنش را در این سیستم دستکاری کند، باید تا بلاک اول همه سوال و جواب ها را تغییر دهد، آن هم در زمانی بسیار کوتاه! که تا به امروز چنین چیزی امکان پذیر نبوده و در آینده هم به راحتی نخواهد بود.

استفاده خاص از بلاکچین برای افزایش امنیت از مزایای ارزهای دیجیتال و یکی از علت اعتماد و محبوبیت ارزهای دیجیتال است.

 

بلاکچین توقف ناپذیز

زمانی که یک بلاکچین راه اندازی می شود و تراکنش های ارز دیجیتال آغاز می شوند، هیچکس حتی سازنده آن هم نمی تواند این فرآیند را متوقف کند. تا روزی که حتی یک کاربر در بلاکچین وجود داشته باشد، بلاکچین متوقف نخواهد شد. بلاکچین مانند موسسات مالی نیست که صبح یک‌ روز به کار خود خاتمه دهد و سرمایه افراد را به خطر بیاندازد.

دارندگان ارز دیجیتال بیتکوین و توسعه دهندگان آن به این نتیجه رسیدند که باید یک بلاکچین جدید برای بیتکوین پیاده سازی کنند. هدف ارتقا و افزایش امنیت بلاکچین بیتکوین بود.

افراد تصمیم گرفتند بعد از ساخت بلاکچین جدید، سرمایه های خود را به این بلاکچین جدید منتقل کنند. اما عده ای با این موضوع موافق نبودند و سرمایه خود را در بلاکچین سابق نگه داشتند. هنوز این بلاکچین فعال است، و امروزه ارز دیجیتال آن با نام بیتکوین کش شناخته می شود. یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال و بلاک چین توقف ناپذیر بودن آن است. توقف ناپذیر بودن بلاکچین یکی از دلایل اعتماد و محبوبیت ارزهای دیجیتال است.

 

مزیت ارزهای دیجیتال

مزیت ارزهای دیجیتالمزیت

 

نامتمرکز بودن بلاکچین

بلاکچین به هیچ نهاد و یا ارگان خاصی تعلق ندارد و هیچ سازمانی نمی تواند روی آن کنترل داشته باشد. دستگاه هایی به نام ماینر با متصل شدن به اینترنت تراکنش های بلاکچین و ارزهای دیجیتال را تایید می کنند.

ماینرها در سراسر دنیا پراکنده شده اند و توسط مردم عادی و به صورت انفرادی، هرکدام بخشی از تراکنش ها را انجام می دهند. در ازای آن پاداش دریافت می کنند. آنها افراد معمولی اجتماع هستند که بدون هیچ محدودیت و یا مجوز خاص می توانند به شبکه بلاکچین اضافه شده و یا از شبکه کم شوند.

ماینرها بدون اهمیت اینکه کجا هستند، بهم پیوسته اند و قدرتی عظیم را تشکیل داده اند. حتی اگر ماینر های یک کشور به صورت کامل متوقف شوند، شبکه بلاکچین و شبکه تراکنش ارزهای دیجیتال پابرجاست.

این معنی کلمه نامتمرکز در فن آوری بلاکچین و ارز دیجیتال است. از مهم ترین مزایای ارزهای دیجیتال نامتمرکز بودن آنهاست. در بلاکچین تمرکز معنایی ندارد و این موضوع بسیار خارق العادست و باعث محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین سرمایه گذاران شده است.

 

پنهان ماندن هویت ها در بلاکچین

اگر در سیستم بانکی یک تراکنش انجام دهید، هویت شما و تراکنش های شما قابل بررسی و پیگیری هستند. دارایی شما مشخص و واضح است. اما در بلاکچین هویت ها پنهان و نام افراد مشخص نیست.

برای استفاده از شبکه بلاکچین هر شخص یک آدرس کیف پول دارد. یک آدرس کیف پول در بلاکچین، شامل چند عدد و حرف است. در شبکه بلاکچین آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال معرف شماست. و خبری از نام و مشخصات شما نیست. نقل و انتقالات با همین آدرس و بدون فاش شدن وجود هویت افراد انجام می شود.

یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال بی اهمیت بودن عناوین و القاب در بلاکچین است. سرمایه گذاران بزرگ مایل نیستند اسم آنها و تراکنش های آنها فاش شود! ای موضوع باعث محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین سرمایه گذاران بزرگ شده است.

 

قرارداد هوشمند مزیت ارزهای دیجیتال

استفاده از قرارداد های هوشمند یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال است. تراکنش های ارز دیجیتال از طریق قرارداد های هوشمند انجام می شود. مکانیزم قرارداد های هوشمند به شیوه ای است که بعد از تایید یک تراکنش توسط کاربر، حتما تراکنش بدون دخالت هیچ انسانی و بدون کوچکترین خللی انجام خواهد شد.

مواردی که در این مقاله در مورد مزایای ارزهای دیجیتال و علت محبوبیت ارزهای دیجیتال توضیح داده شد، تنها بخش کوچکی پ از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال و بلاکچین بود. مسئولیت کامل استفاده از این شبکه کاملا به عهده خود شخص است. پس باید برای فعالیت در این شبکه اطلاعات کافی داشته باشیم و دقت کامل را به عمل آوریم.

یادمان باشد که علی رغم مزیت های ارزهای دیجیتال، اگر بدون علم آگاهی بخواهید از آن استفاده کنید، قطعا متضرر می شوید و به شما آسیب وار می شود.

صرافی آنلاین سالاریکس با ارائه آموزش های کاربردی در تلاش است تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد.

ارزهای دیجیتال نامی آشنا در دنیای امروز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رمز ارز ها در دسترس تر از همیشه

خرید و فروش اتریوم و بیش از 100 رمز ارز دیگر در صرافی سالاریکس

آخرین مطالب

اپلیکیشن صرافی سالاریکس

بازار همراه شماست

دسته بندی ها

پشتیبانی آنلاین سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین

تماس از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

پشتیبانی آنلاین تماس تلفنی