صرافی آنلاین سالاریکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همین حالا ثبت نام کنید

ارز دیجیتال بانک مرکزی

نویسنده: خانم شیدا لک کارشناس محتوا | 1402-04-13 ارز دیجیتال بانک مرکزی

کشور های مختلف در فکر ساخت یک ارز دیجیتال برای سیستم بانکی خود جهت استفاده های مختلف هستند. به همین منظور ارز دیجیتالی موسوم به  CBDC مخفف عبارت Central Bank Digital Currency را تعریف کرده اند و در حال ساخت یک رمزارز برای بانک مرکزی خود هستند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی نوعی رمز ارز است که برای هر کشور متفاوت است. در ایران کمیته اقتصاد مجلس ایران اعلام کرده که پروژه ارز دیجیتال منع قانونی ندارد و هم اکنون پروژه ارز دیجیتال ریال در حال اجرایی شدن است.

آن چیزی که این رمز ارز را از پول های سنتی (فیات) جدا می کند این است که این پول بر پایه بلاکچین و رمزنگاری شده می باشد و کشورهای طرفدار آن امیدوارند که بتوانند کارمزدهای انتقال در شبکه بلاکچین را با استفاده از فناوری ارائه شده جدید این شبکه کاهش دهند تا بتوانند بهره برداری بیشتری از ارزدیجیتال بانک مرکزی داشته باشند.

اکنون 130 کشور جهان برخی از برنامه‌هایشان را در این مورد معرفی کرده‌ و در حال تحقیق و بررسی آن هستند که بیشتر آنها کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، بریتانیا و غیره هستند. دقیقا در 11 کشور ارزدیجیتال بانک مرکزی به طور کامل راه اندازی شده، 46 کشور هم اکنون در حال تحقیق درباره آن هستند و 21 کشور مراحل آزمایشی آن (مانند نسخه بتا) را راه اندازی کرده اند.

به نظر می رسد که کشورهای آسیایی بیشتر تمایل دارند که از ارز دیجیتال بانک مرکزی موسوم به CBDC استفاده کنند، در حالی که بسیاری از کشورهای آفریقایی تمایلی به آن ندارند. در تحقیقی که در این مورد انجام شده مشخص شده که 95 کشور در سه سال گذشته به مسابقه ی پیاده سازی CBDC پرداخته اند. کشورهای مصمم به انتشار نسخه دیجیتال ارزهای خود چین، نیجریه، باهاما، جامائیکا و سایر جزایر کارائیب هستند.

ارزهای دیجیتال نامی آشنا در دنیای امروز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رمز ارز ها در دسترس تر از همیشه

خرید و فروش اتریوم و بیش از 100 رمز ارز دیگر در صرافی سالاریکس

آخرین مطالب

اپلیکیشن صرافی سالاریکس

بازار همراه شماست

دسته بندی ها

پشتیبانی آنلاین سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین

تماس از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

پشتیبانی آنلاین تماس تلفنی