صرافی آنلاین سالاریکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همین حالا ثبت نام کنید

وب تری Web3 و بنیاد وب تری

نویسنده: Tsalaact | 1402-07-21 وب تری Web3 و بنیاد وب تری

وب تری یا Web3 یا همان اینترنت نسل 3 در حال حاضر جدید ترین نوع اینترنت در جهان است. بنیاد وب تری یک مجمع معروف تحقیقاتی در این زمینه است. در این مقاله از صرافی سالاریکس به توضیح این دو موضوع در حیطه تکنولوژی می‌پردازیم.

اینترنت نسل 3 یا Web3

از طریق اینترنت نسل یک WEB 1.0، اشتراک گذاری اطلاعات از طرف سایت‌ها امکان پذیر بود. و افراد نمی‌توانستند چیزی در بستر اینترنت آپلود کنند. اینترنت نسل یک به اشتراک گذاری صفحات در وب ختم می‌شد و امکان ارتباط کاربران فراهم نبود. مانند تلویزیون کاربران فقط بیننده بودند.

در اینترنت نسل دوم انتقال اطلاعات دو طرفه شد. و اینترنت نسل دوم آپلود اطلاعات را به کاربران هدیه داد.

حال محققان در حال گسترش وب 3 هستند. در این مقاله از صرافی سالاریکس به بررسی Web3 می‌پردازیم.

اینترنت نسل 3 چیست؟

ساتوشی خالق رمزارز بیتکوین از بلاکچین برای رمزنگاری تراکنش ها و ثبت و اطلاعات تراکنش‌ها استفاده کرد.

از بلاکچین برای طراحی یک سیستم مالی نامتمرکز استفاده شد. یکی از مهم ترین علت محبوبیت ارزهای دیجیتال و کریپتو نامتمرکز بودن آن است.

شبکه بلاکچین و بیتکوین، متعلق به کشور یا نهاد خاصی نیست. این سیستم پولی توسط مردم عادی کنترل می‌شود. تمامی تراکنش‌ها بدون دخالت هیچ واسطه‌ای انجام می‌شوند. این یک تعریف کلی از نامتمرکز است.

در حال حاضر استفاده از بلاکچین و دنیای نامتمرکز در حال گسترش است و به ارزهای دیجیتال و بیتکوین ختم نمی‌شود. در دنیای امروز عرصه‌های دیگر هم در حال غیر متمرکز شدن هستند.

اینترنت هم از این موضوع مستنثی نیست و در حال غیر متمرکز شدن است. اینترنت نسل 3 یا Web3، پروژه اینترنت نامتمرکز است.

توسعه دهندگان وب تری در راه اندازی نسل جدیدی از اینترنت بر بستر بلاکچین هستند. وب 3 نامتمرکز است و به کشور و یا دولت خاصی تعلق ندارد.

<yoastmark class=

بنیاد وب تری پولکادات web3.foundation

بنیاد وب تری یا همان وب تری foundation، همانطور که از نامش پیداست یک بنیاد تحقیقاتی برای اینترنت نسل 3 است. سازندگان پولکادات، بنیاد اینترنت نسل 3 را راه اندازی کردند. این موضوع کمک زیادی به گسترش Web3 کرده است.

می‌توانید به سایت بنیاد وب تری سری بزنید، و آخرین تحقیقات و دست‌آوردهای آن را مطالعه کنید. این سایت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. و اگر به اینترنت نسل 3 علاقه دارید، می‌توانید با بررسی آن اطلاعات جالب و دقیقی به دست آورید.

همانطور که گفتیم بنیانگذاران این بنیاد همان سازندگان پولکادات هستند. و به همین دلیل به آن بنیاد وب تری پولکادات می‌گویند.

وب تری پولکادات

مجمع‌های تحقیقاتی زیادی بر روی پروژه Web3 کار می‌کنند، اما بنیاد وب تری بخشی از پروژه پولکادات محسوب می‌شود. بنیاد اینترنت نسل 3 توسط دکتر گاووین وود، که سازنده پولکادات است، تشکیل شده است. و ایرون بوکانان و رتو ترینکلر اعضای شورای بنیاد وب تری هستند.

همانطور که می دانید پولکادات یک پروژه قدرتمند در دنیای کریپتو است. پولکادات دارای بلاکچین اختصاصی است. و ارز دات نیز متعلق به این پروژه است.

بنیاد Web3 بسیار گسترش یافته است، و در حال تحقیقات به صورت جدی برای اینترنت نسل سوم است. به نظر شما web3 چقدر می تواند موفق شود؟

ارزهای دیجیتال نامی آشنا در دنیای امروز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رمز ارز ها در دسترس تر از همیشه

خرید و فروش اتریوم و بیش از 100 رمز ارز دیگر در صرافی سالاریکس

آخرین مطالب

اپلیکیشن صرافی سالاریکس

بازار همراه شماست

دسته بندی ها

پشتیبانی آنلاین سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین

تماس از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

پشتیبانی آنلاین تماس تلفنی