صرافی آنلاین سالاریکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همین حالا ثبت نام کنید

ویژگی های انتخاب صرافی ارز دیجیتال

نویسنده: خانم شیدا لک کارشناس محتوا | 1402-04-16 ویژگی های انتخاب صرافی ارز دیجیتال

معامله گران ارزهای دیجیتال (Trader) حاضر در بازار کریپتو نیازهای متفاوتی دارند و هرکدام به شیوه‌های منحصر به‌ فردی وارد معامله می‌شوند. صرافی‌ها نیز با ویژگی‌های متفاوتی راه‌اندازی می‌شوند و نیازهای همه یا گروهی از تریدرها را برطرف می‌کنند. در این مقاله آموزشی از صرافی ارزدیجیتال سالاریکس باهم به بررسی ویزگی های انتخاب یک صرافی ارزدیجیتال می پردازیم.

یک صرافی‌ ارزدیجیتال نمی‌تواند نسخه‌ای باشد که برای همه سرمایه‌گذاران تجویز می‌شود.

باید به دنبال صرافی باشید که پاسخگوی نیازهای شماست. برای این منظور ابتدا باید با ویژگی‌های یک اکسچنج یا صرافی کریپتو آشنا شوید.

#image_title

در دسترس بودن صرافی ارزهای دیجیتال

برای حفظ امنیت دارایی بهتر است قبل از هر معامله‌ای از در دسترس بودن صرافی آنلاین مورد نظر خود مطمئن شوید. منظور از در دسترس بودن این نیست که باید به دفتر فیزیکی صرافی مراجعه کنید. بلکه اطمینان حاصل کنید که آیا صرافی مورد‌ نظر به کاربران ساکن در موقعیت جغرافیایی شما نیز خدمات می‌دهد یا خیر؟

برخی از موقعیت‌های جغرافیایی با محدودیت‌هایی همراه هستند. ممکن است صرافی از ارائه خدمات به برخی ملیت‌ها خودداری کند. حتی ممکن است ممنوعیت‌هایی از سمت دولت‌ها وضع شود. در ابتدا باید بررسی کنید همکاری و مراوده شما با یک صرافی امکان‌پذیر است یا خیر.

به عنوان مثال صرافی‌های بزرگی مانند بایننس (Binance) به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند. این صرافی به محض شناسایی IP ایرانی، دارایی کاربر را مسدود می‌کند. برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، بایننس یک صرافی دور از دسترس است. بهتر است شریک معاملاتی خود را از بین گزینه‌های معتبر داخلی انتخاب کنیم و همچنین از صرافی ارز دیجیتالی استفاده کنیم که پول کشور ما را می پذیرد. صرافی آنلاین سالاریکس یک انتخاب خوب برای افرادیست که در ایران زندگی می کنند. شما می توانید با کارت های عضو شتاب به راحتی ارزهای دیجیتال را در صرافی ایرانی سالاریکس معامله کنید.

#image_title

رابط کاربری صرافی ارزهای دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال به شیوه‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. این تفاوت‌ها در زمینه رابط کاربری نیز مشاهده می‌شود. برخی از صرافی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها برای استفاده معامله‌گران باتجربه مناسب هستند. کاربرانی که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند قادر به درک منوها و ساز و کار چنین صرافی‌هایی نیستند.

اگر تازه وارد این بازار شده‌اید فاکتور رابط کاربری را هنگام انتخاب صرافی در نظر داشته باشید. رابط کاربری ساده، شما را از سردرگمی نجات می‌دهد و مسیر خرید و فروش را روشن می‌کند. بهترین صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که نیاز هر دو دسته از سرمایه‌گذاران را در نظر گرفته باشد. به این ترتیب به عنوان یک تازه کار پس از اینکه در این حوزه تجربه کافی به دست آوردید نیز امکانات موردنیاز را در اختیار خواهید داشت.

برخی از برنامه‌نویسان سادگی را قربانی قابلیت‌های پیچیده‌ای می‌کنند که برای سرمایه‌گذاران خسته‌کننده است.

#image_title

کارمزد صرافی ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه وارد معامله شوید، کارمزد صرافی ارز دیجیتال را بررسی و محاسبه کنید. برخی از صرافی‌ های ارز دیجیتال برای هر معامله کارمزد ثابتی را در نظر می‌گیرند اما بسیاری از آنها برای تعیین کارمزد درصد تعیین می‌کنند.

ممکن است درصد کارمزد با توجه به اینکه فروشنده هستید یا خریدار نیز تغییر کند. حتی نوع ارز دیجیتال نیز در تعیین کارمزد تاثیرگذار است.

به یاد داشته باشید که کارمزد بالا همیشه نشانه بدی نیست، در بسیاری از موارد با کمی بررسی مشخص می‌شود که در ازای کارمزد خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌شود. به عنوان مثال پرداخت کارمزد بالاتر در صورت افزایش امنیت و یا ارائه خدماتی خاص برای بسیاری از کاربران ایده‌آل است.

کارمزد خرید و فروش در صرافی ایرانی سالاریکس برابر با 0.4 درصد است.

#image_title

گستردگی فهرست ارزها در صرافی ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۰۹ تا به امروز تحولات بسیاری داشته است. دیگر بیت کوین و اتریوم تنها نام‌های شناخته‌شده بازار نیستند. گزینه‌های متعددی برای خریدوفروش وجود دارد. اگر تازه‌کار هستید شاید بد نباشد که معاملات در این بازار را با همان ارزهای معروف و نام‌آشنا شروع کنید. اما اگر به دنبال کمی ریسک هستید می‌توانید روی دیگر آلت کوین‌های موجود در بازار سرمایه‌گذاری کنید. البته به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال درست مانند قایقی است که در میان امواج روان است.

این بازار به شدت نوسان دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که آفتاب دوباره کی بر اقبال ارزی می‌تابد.

وجود گزینه‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری اجازه می‌دهد سبد سرمایه (Portfolio) متنوعی داشته باشید. در این صورت بهتر است برای داشتن یک پورتفوی قدرتمند به دنبال صرافی‌هایی باشید که از تنوع بالایی از ارزها پشتیبانی می‌کنند و اگر ارز خاصی را در نظر دارید، حتما قبل از آغاز همکاری با صرافی، از وجود آن ارز در فهرست صرافی اطمینان حاصل کنید.

صرافی آنلاین سالاریکس بیش از 100 ارز دیجیتال مختلف را در لیست رمزارزهای خود دارد و علاوه بر آن ارزهایی که به تازگی در صرافی بایننس یا صرافی کوکوین لیست می شود را مورد بررسی قرار داده و در صورت که دارای جذابیت و پتانسیل باشند در صرافی سالاریکس لیست می کند.

#image_title

اطلاع رسانی صرافی ارزهای دیجیتال

برای یک تازه‌کار هیچ‌چیز به اندازه در اختیار داشتن اطلاعات ارزشمند و حیاتی مهم نیست. در این حالت باید به دنبال صرافی های ارز دیجیتالی باشید که اهمیت این موضوع را درک می‌کنند و ابزارها و قابلیت‌های متعددی را در اخیتار شما می‌گذارند. به این ترتیب با ارزهای موجود در بازار و موقعیت‌های معاملاتی آشنا می‌شوید.

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال محتوای آموزشی متنوعی از قبیل ویدیو، سوالات چند جوابی و مقالات را برای کاربران تدارک می‌بینند. در این پلتفرم‌ها پیچیده‌ترین مباحث بازار ارزهای دیجیتال نیز پس از مدتی برای شما قابل‌درک خواهد بود. صرافی ایرانی سالاریکس این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار داده است و به صورت مداوم اخبار و مطالب اموزشی مفید توسط تیم محتوا صرافی سالاریکس به صورت پادکست، ویدئو، متن در اختیار شما قرار می گیرد.

نقدینگی صرافی ارزهای دیجیتال

اگر مدام در حال معامله هستید به صرافی ارز دیجیتالی نیاز دارید که نقدینگی بالایی داشته باشد. در واقع کاربر باید بتواند هر زمان که اراده کرد وارد معامله شده یا از آن خارج شود. هر اندازه حجم معاملات یک صرافی بالاتر باشد، نقدینگی صرافی نیز بالاتر خواهد بود. با توجه به ماهیت پر از نوسان بازار ارز دیجیتال، شما باید به یک صرافی با قدرت نقدینگی بالا دسترسی داشته باشید تا به موقع و با اطمینان خاطر وارد معاملات شوید.

یک صرافی معتبر همواره استراتژی مناسبی را برای تامین نقدینگی در نظر دارد. برخی از صرافی‌ها از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند تحت عنوان تامین کننده نقدینگی  LP(Liquidity Provider) برای افزایش نقدینگی دعوت به عمل می‌آورند. این تامین‌کنندگان در ازای مشارکت خود سود دریافت می‌کنند.

#image_title

تفاوت قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی

درست است که ارزهای دیجیتال دارای قیمت ثابتی هستند، اما در صرافی ها مبنای قیمت دقیق ارزهای دیجیتال را قیمتی تعیین می کنند که بین کاربران خرید و فروش می شود. البته در صرافی های ارز دیجیتال خارجی این میزان حتی کمتر از نیم درصد است. همچنین در اکثر صرافی های ارز دیجیتال گزینه ای وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که مایل هستید ارز دیجیتال خود را با قیمتی که بین کاربران معامله می شود بفروشید یا با قیمت جهانی. اما در برخی صرافی ها ممکن است این گزینه وجود نداشته باشد. در صرافی های ایرانی ممکن است این اختلاف قیمت خیلی چشم گیر باشد و برای شما آزار دهنده باشد. پس قبل از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال حتما به این موضوع توجه داشته باشید. صرافی ایرانی سالاریکس جزء معدود صرافی هایی است که قیمت ارزهای دیجیتال را دقیقا طبق بازار جهانی به کاربران ارائه می دهد.

#image_title

پشتیبانی صرافی ارزهای دیجیتال

به عنوان یک معامله‌گر باید با صرافی‌هایی کار کنید که مشتری‌مداری را در اولویت قرار می‌دهند و همواره پاسخگوی شما هستند. صرافی‌ها برای انجام هر تراکنش مبلغی را از شما دریافت می‌کنند و باید خدمات شایسته‌ای را به شما ارائه دهند.

همیشه ممکن است در معاملات رمزارز با مشکلی روبه‌رو شوید. در این موارد پشتیبانی باید به سرعت وارد عمل شود. در بازار معاملات ارز دیجیتال هر ثانیه، سرنوشت‌ساز است و در بسیاری از موارد سود شما در گرو انتخاب زمان درست برای معامله است.

پشتیبان صرافی آنلاین با پاسخگویی به موقع از معامله شما حمایت می‌کند. برای پی بردن به نحوه تعامل صرافی با مشتریان، تحقیق کنید. ممکن است کسانی که در گذشته با صرافی موردنظر شما کار کرده‌اند نظرات ارزشمندی را منتشر کرده باشند. با تحقیق بررسی و نظرات موجود از کیفیت پشتیبانی صرافی اطمنیان حاصل می‌کنید.

صرافی ارز دیجیتال سالاریکس به خوبی این موضوع را مورد توجه قرار داده است و شما می توانید به صورت شبانه روزی از طریق چت آنلاین و ارسال تیکت و در ساعت اداری از طریق تماس تلفنی با پشتیبانی صرافی سالاریکس در اراتباط باشید. پشتیبانی صرافی ایرانی سالاریکس در تلاش است زمان پاسخگویی از طریق تیکت را به کمتر از چند دقیقه برساند.

#image_title

امنیت صرافی ارزهای دیجیتال

همه صرافی‌ها برای افزایش امنیت در حال بررسی دقیق فرآیند های ارائه خدمات و پیدا کردن نقاط حساس و آسیب پذیر هستند و همواره در حال شناسایی ضعف‌های موجود و پوشش دادن آن ها هستند تا بتوانند راه را برای حملات سایبری ببندند. بسیاری از صرافی‌ها، برنامه‌نویسانی را برای نوشتن کدها در اختیار دارند. بررسی های مداوم نقاط آسیب پذیر و رعایت اصول ایمنی، می تواند شکاف‌های احتمالی که در لایه‌های امنیتی ایجاد شده را شناسایی کند. با توجه به لایه های امنیتی ایجاد شده توسط تیم برنامه نویسی صرافی های ارز دیجیتال معمولا فضای ایمنی برای کاربران فراهم می شود. در صرافی های ارز دیجیتال متمرکز معمولا سیستم ذخیره دارایی کاربران و سیستم انتقال ارزها به حساب های دیگر از بقیه بخش ها جدا و به صورت ایزوله است تا در صورت بروز هرگونه مشکل در بخش های مختلف صرافی امکان انتقال هک و سرقت داریی کاربران وجود نداشته باشد.

#image_title

نکته بسیار مهمی که باید برای حفظ امنیت دارایی خود رعایت کنید، نگهداری صحیح از حساب کاربری خود است.  در نظر داشته باشید که صرافی آنلاین باید امکان فعال کردن ورود دو مرحله ای از طریق پیامک و یا کد ساز گوگل را برای شما فراهم کند و شما هم به عنوان یک کاربر ورود دو مرحله ای را فعال کنید. در ادامه نیز به چند مورد مهم که باعث حفظ امنیت دارایی شما در صرافی ارزدیجیتال می شود و لازم است که یک صرافی ارز دیجیتال در سیاست های خود رعایت کرده باشد اشاره شده است :

_ دامنه صرافی باید امن باشد و با HTTPS شروع شود.

_ اگر برداشت را به حسابی انجام می‌دهید که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید صرافی باید برداشت را اندکی به تعویق بیندازد. به این ترتیب از انتقال اشتباه رمزارزها جلوگیری می‌شود.

_ مسدود کردن دارایی برای یک بازه زمانی کوتاه در صورتی که کاربر اطلاعات عبور خود را تغییر داده به امنیت دارایی و اعتبار صرافی کمک می‌کند.

_ صرافی موردنظر باید از قوانین کشور تبعیت کند به این ترتیب دارایی کاربر به مخاطره نمی‌افتد.

_ یک صرافی معتبر در کنار احراز هویت کاربران، اطلاعات کامل موقعیت مکانی صرافی و اطلاعات تماس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این میزان از شفافیت به اعتمادسازی بیشتر کمک می‌کند.

ارزهای دیجیتال نامی آشنا در دنیای امروز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رمز ارز ها در دسترس تر از همیشه

خرید و فروش اتریوم و بیش از 100 رمز ارز دیگر در صرافی سالاریکس

آخرین مطالب

اپلیکیشن صرافی سالاریکس

بازار همراه شماست

دسته بندی ها

پشتیبانی آنلاین سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین

تماس از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

پشتیبانی آنلاین تماس تلفنی